Algemene voorwaarden
Stout design is eigendom van Maya Van Linthout
Gelegen Dorpstraat 6, 2070 Zwijndrecht.
BTW: BE 0784404653
E-mailadres: maya@stoutdesign.be
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
- Algemene Voorwaarden: Huidige algemene voorwaarden
- Dienst(en): Webdesign , automatisering,
- Dienstverlener: Maya Van Linthout
- Klant: De ondernemer die een overeenkomst afsluit met Maya Van Linthout en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt
- Offerte(s): Een aanbieding of een offerte uitgaande van de Dienstverlener (via website, sociale media of e-mail)
- Overeenkomst: De overeenkomst tot dienstverlening tussen Partijen na aanvaarding van de Offerte door de Klant of de overeenkomst tot aankoop van een Dienst
- Partijen: De Dienstverlener en de Klant samen
- Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig
- Website: stoutdesign.be
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
- De Algemene Voorwaarden omvatten onze werkwijze maar ook belangrijke regels inzake onze samenwerking en zijn van toepassing op alle Offertes of Overeenkomsten, leveringen van Diensten door of namens ons.
- De Algemene Voorwaarden hebben steeds voorrang op jouw algemene voorwaarden. Dit voor zover er niet van huidige Algemene Voorwaarden schriftelijk is afgeweken.
- De laatste versie van de Algemene Voorwaarden is steeds van toepassing.
Artikel 3 – Geldigheid Offertes
- Offertes zijn enkel geldig en bindend binnen de tijdspanne zoals aangegeven op de Offerte of indien er niks werd bepaald, 14 kalenderdagen volgend op de datum van de Offerte. Na afloop van deze termijn kan je de Offerte niet meer aanvaarden. Offertes gelden enkel voor de Diensten uitdrukkelijk hierin opgenomen.
- Bij het aanvaarden van de Offerte stem je in met de Algemene Voorwaarden en zie je af van jouw algemene voorwaarden.
- Indien jij beroep wenst te doen op bijkomende Diensten van ons, dienen wij natuurlijk een nieuwe overeenkomst af te sluiten.
Artikel 4 – Prijzen
- Eventuele wijzigingen aan de gevraagde Diensten en/of bijkomende Diensten zullen bijkomend gefactureerd worden overeenkomstig de tarieven die van kracht zijn op het ogenblik dat de wijzigingen/bijkomende Diensten worden besteld/aangekocht. Jij kan de geldende tarieven ten allen tijde opvragen bij ons met dien verstande dat indien er niks werd bepaald deze bijkomende Diensten/wijzigingen zullen worden uitgevoerd aan een uurtarief van 100 EUR (exclusief BTW)
- Wij zullen de gevraagde Diensten uitvoeren tegen de forfaitaire prijs zoals aangegeven in de Offerte of zoals opgenomen in de Overeenkomst. Alle vermelde prijzen zijn steeds exclusief diensten van derden, reiskosten, verblijfskosten, onkosten ter plaatste, tenzij anders aangegeven.
- Wij kunnen niet aan onze Offerte worden gehouden indien jij redelijkerwijze kon begrijpen dat de Offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.
Artikel 5 – Betaling
- Op het ogenblik dat jij akkoord gaat met de offerte dien jij de volledige prijs te betalen, tenzij er voor een specifieke Dienst de mogelijkheid werd voorzien om gespreid te betalen. Alle facturen moeten uiterlijk 7 dagen na factuurdatum worden betaald.
- Wij mogen, zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling, onze Diensten ten aanzien van jou geheel of gedeeltelijk schorsen of zelfs de Overeenkomst te beëindigen indien jij jouw betalingsverplichtingen, andere verplichtingen (zoals het aanleveren van de vereiste informatie) of jouw verplichtingen volgende uit de Algemene Voorwaarden niet nakomt. In dat geval ben jij ons een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd ten belope van 10% van de prijs zoals werd bepaald in de Overeenkomst of Offerte met een minimum van 150 EUR, onverminderd ons recht om een hogere schadevergoeding te vorderen. Wij mogen in dit geval eventuele betaalde voorschotten inhouden.
- Indien van toepassing en in geval van gehele of gedeeltelijk niet-betaling van een factuur op de vervaldag, ben jij als Klant, onverminderd bovenstaande paragraaf, van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling interest verschuldigd op het onbetaalde factuurbedrag volgens de bijzondere wettelijke interest bij handelstransacties. Alle kosten in het kader van de gerechtelijke of buitengerechtelijke invordering van de onbetaalde factuur zijn ten laste van jou.
Artikel 6 – Betwistingen
- Indien jij als Klant een klacht hebt of niet tevreden bent met onze Diensten, horen wij dat natuurlijk graag om samen een oplossing te zoeken. Je dient jouw klacht binnen de 8 kalenderdagen na het leveren onze Dienst schriftelijk aan ons mee te delen. De omschrijving van jouw klacht dient zo gedetailleerd mogelijk te zijn.
- Een klacht kan er niet natuurlijk niet toe leiden dat wij andere Diensten dienen te leveren dan dat we zijn overeengekomen.
Artikel 7 – Uitvoering Overeenkomst en Aansprakelijkheid
- De Overeenkomst bevat voor ons steeds inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen. Wij zullen uiteraard onze uiterste best doen om onze Dienst correct te leveren en het beste resultaat na te streven, wij kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld indien het beoogde resultaat niet werd bereikt.
- Wij behouden ons het recht om beroep te doen op derde partijen of andere dienstverleners indien wij van oordeel zijn dat dit noodzakelijk is.
- Behoudens ingeval van bedrog, opzettelijke fout of zware fout, zijn wij niet aansprakelijk voor of gehouden tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade, met inbegrip van (doch niet beperkt tot) winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, administratie- of personeelskosten, een verhoging van de algemene kosten, verlies van cliënteel of vorderingen van derden.
- Wij werken alleen met de beste partners en dienstverleners, doch kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade voortvloeiend uit hun fout, met inbegrip van hun zware (of opzettelijke) fout.
- Wij kunnen ook niet aansprakelijk worden gesteld indien wij onze Diensten niet kunnen leveren omwille van overmacht. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zullen wij alsnog trachten onze Diensten te leveren vanaf dit redelijkerwijs weer mogelijk is. Als blijkt dat het onmogelijk is voor ons om onze Diensten te voltooien of verder te zetten, zal de Overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden.
- Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, te wijten aan verkeerde of onjuiste gegevens die door jou zijn verstrekt.
- Wij hebben een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering afgesloten, het bedrag waarvoor wij aansprakelijk kunnen worden gesteld is beperkt tot het bedrag van de prijs van de aangekochte Dienst.
Artikel 8 – Vrijwaring
- Jij als Klant vrijwaart ons tegen alle aanspraken van derden, die verband houden met de door ons geleverde Diensten.
Artikel 9 – Gegevensverwerking
- Door een bestelling te plaatsen of beroep te doen op onze Diensten geef jij ons de uitdrukkelijke toestemming om jouw persoonsgegevens te verwerken met het oog op het leveren van de Diensten. Daarnaast kunnen de verstrekte gegevens eveneens worden gebruikt voor klantenbeheer, de nieuwsbrief, reclame- of marketingdoeleinden en statistische informatieverzameling.
- Wij respecteren de Algemene Verordening Gegevensbescherming van 24 mei 2016 met betrekking tot de bescherming van het privéleven in de verwerking van persoonlijke gegevens.
- Alle persoonsgegevens die via onze website of in het kader van de geleverde Diensten worden geleverd en verwerkt, zullen vertrouwelijk worden behandeld en in geen geval aan derden worden doorgegeven zonder jouw toestemming, tenzij dit noodzakelijk voor het leveren van de Dienst.
Artikel 10 – Geheimhouding
- Wij verplichten ons tot geheimhouding van alle informatie en gegevens waarvan tijdens de uitvoering van de Dienst wordt kennisgenomen. Wij nemen alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om de belangen van de Klant te beschermen. De Klant zal zonder onze toestemming aan derden geen mededelingen doen over onze aanpak, werkwijze of de Offerte aan derden.
Artikel 11 – Algemene bepalingen
- Indien enige bepaling (of deel daarvan) van de Algemene Voorwaarden onafdwingbaar of strijdig met een bepaling van dwingend recht zou zijn, zal dit de geldigheid en afdwingbaarheid van de andere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden niet beïnvloeden en evenmin de geldigheid en afdwingbaarheid van dat deel van de desbetreffende bepaling dat niet onafdwingbaar is of strijdig is met een bepaling van dwingend recht. In een dergelijk geval zullen de Partijen te goeder trouw onderhandelen om de onafdwingbare of strijdige bepaling te vervangeng door een afdwingbare en rechtsgeldige bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.De Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden worden beheerst door het Belgisch recht. In geval van een geschil zullen wij uiteraard altijd eerst trachten onderling een oplossing te vinden. Indien we hier echter niet in slagen, zullen de rechtbanken van het gerechtelijke arrondissement Antwerpen bevoegd zijn om hier kennis van te nemen.
Versie van 1 Mei 2023